středa 19. října 2016

CrossFit #cotojeproboha

Jak jsem vyměnila kilové činečky, hodiny na stepru a kardio na lačno za vzpírání, gymnastiku, slzy, krev a pot #tilltheend


if you give up, it means you never wanted it 


Trávit celý život v bazéně mělo své pro a proti.. bohužel si momentálně nemůžu na víc, než tak 4 pro vzpomenout žádné velké "pro" neexistovaly. Ty roky dřiny mě však pár užitečných věcí naučily: trpět bez fňukání, vstát, i když už se to zdá nemožné a hlavně se nikdy nevzdávat. To, že jsem denně měla kůži smradlavou od chlóru a vlasy jak slámu, raději rozebírat nebudu. 

Jenže všechno jednou končí, takže jednoho prosincového dne, skončila díky zdravotním komplikacím i moje plavecká kariéra. Dnes to považuji za nejlepší věc (vstávání v 5:00 #nevermore), která se mi v životě stala, ale tenkrát mě to mrzelo. Musela jsem ze dne na den opustit rutinu, kterou jsem znala celých 12 let. Když jsem se uzdravila, nechtěla jsem o sportu ani slyšet. Měla jsem neustálé a v mém případě i často nedobrovolné dřiny plné zuby, ale co se nestalo ? :D kilečka šla nahoru (zní to tak hezky a přitom to hezké nebylo ani trochu :D).. takže #stop a musím začít něco dělat ! "Ale co??" znělo mi každý den v hlavě. Znala jsem vlastně jen plavání a do bazénu se mi dobrovolně vracet nechtělo. #nedivtese "No, nic.. půjdu prostě do fitka." A touto větou začela etapa mého života zvaná #fitnessmaniak #dietky #lowcarb #kardionalacno #glutenfree #všechnofree a skoro snad i #bikinifitness 

A jak jsem si tak šlapala na stepru,  zvedala jednoručky mini činky se směšnou váhou, běhala na páse, začela jsem si říkat, že snad mám i na víc, než jen na tohle, ne ? Že přece miluju výzvy, těžké tréninky a dřinu #blazen. Zkusila jsem jednu hodinu CrossFitu a světe div se.. Sice jsem tam málem vyplivla plíce, zpotila se jak za celý měsíc dohromady a nazvedala dohromady  kilo, že by se za to nestyděl ani Ota Zaremba, ale poprvé od doby, kdy jsem skončila s plaváním jsem měla pocit, že to má smysl.. #hardworkonly. S příchodem nového sportu a jiného druhu tréninku se znatelně změnila i moje postava. Kila navíc zmizela a objevily se svaly.. moc svalů.. #girlswholift #zejo


Tak jsem díky mému drahému muži, který mě vzal na první lekci začela trénovat CrossFit. Většina lidí v gymu, kde jsme začínala mi říkala, že mám vynikající předpoklady. Ano, mám sílu, takže silové části tréninku nebyly problém, ale neučit ve vzpírat, aby to vzpírání aspoň vzdáleně připomínalo? Jo, tak to už byla těžší matematika #snatchproblems. A pak přišel čas na hrazdu.. byla jsem horší, něž tragická #pullupsshit. Shyby jsem uměla jen striktní a trvalo mi snad měsíc, naučit se crossfiťácky kippovaný. Dnes už zvládám i butterfly pull-ups (vlastně víc kopete nohama, než byste se přitahovali pažema), ale trénink si vyžádal hodně mozolů, psychopatických záchvatů, že TOHLE PROSTĚ NIKDY NEMŮŽU UMĚT, atd.. Toas to bar (špičkama obou nohou se musíte dotknout hrazdy, které se držíte), připomínaly postiženého lachtana #nebotakneco! Co ale bylo nejhorší? Mozoly a roztrhané ruce :-D , jak já jsem hrazdu nenáviděla...#nadesigntonebylo

A tak jsem se začela věnovat sportu, který mám někdy problém popsat i vlastní rodině.. "Co teda vlastně děláš?" "No babi, CrossFit.." "Co to jako je, něco jako přespolní běh ? " V tuto chvíli se v duchu začnu smát a skoro si přeji, aby byl CrossFit něco, jako přespolní běh. Proto většinou všem vysvětlím, že je to kombinace vzpírání, gymnastiky, atletiky, vytrvalosti a v podstatě pohybů, které známe, že existují, ale nikdy by  ani v nejhorším snu by nás nenapadlo, že můžou dohromady tvořit jeden sport. #burpeeshateyoutoo

největší podpora <3 a chlap mojeho života 


první závody #nebolelotoanitrochu :D 



Musíš si to udělat pěkný, říkala jsem si po každém tréninku, kdy jsem chtěla umřít a hlavně #skoncitscrossfitem ! Řešení zdánlivě bezvýchodné situace ? Oblečení a outfity na tréninky :D  #gymfashion. Čím víc jsem trénovala, tím víc jsem měla tíleček, legín, botiček "Přece nebudeš vzpírat v obyčejných botách na CrossFit, řekl mi jednou tréner vzpírání..", čímž způsobil, že jsem si musela koupit njedražší vzpěračky #kdyztitoneslusitaksetonepocita #pink, které snad v tu dobu exitovaly a po zbytek měsíce šetřit pít vodu a jíst suchý chleba :D.

Seznamte se, díky těmto kráskám mě moje karta dodnes nenávidí :D


FitMonster outfit No. 1 a opět #reebokcrossfit #reebok_cz


CrossFitové začátky a oblečky #hlavneatmitoslusi


nejlepší x 1000 <3 od chvíle, kdy mám Reebok vybavení, nenosím nic jiného 


A konečně ta nejlepší věc, díky které CrossFit vážně miluji? Komunita a lidé, kteří se v něm pohybují. I když je CrossFit z velké části individuální sport (nepočítaje teamové závody), všichni jsou milí, přátelští a přející. Ať už během tréninku, či během zavodů. Větší motivaci, než lidi v této komunitě jsme nikde nezažila.

dohromady bychom vytvořily jednoho zdravého člověka, ale takto jsme byly pouze 2 postižené CrossFiterky :D
Moje brněnská kočka Markétka ! 


P.S. určitě jděte jednu lekci CrossFitu zkusit, pokud jste to neudělali.. a pokud uvažujete už o botách na CrossFit (máte za sebou 3 lekce a jediné o čem přemýšlíte a mluvíte je CrossFit) kupte si Reebok Nano 6 :) a šup na další :)
P.P.S. o jednotlivých CrossFitových závodech zase příště :)




2 komentáře:

  1. A přesně o tomhle mluvím! :) Senzačně napsaný článek, který vysloveně vybízí k tomu vyrazit na trénink crossfitu :) #amilujutyhashtagyvsude :D

    OdpovědětVymazat
  2. Kristy, musíš aspoň jeden CrossFit zkusit :).. a pak mi napsat, jaké to bylo

    OdpovědětVymazat